Monday, July 20, 2009

Kursus Haji Intensif - 1

Hari ini 2 pucuk surat berlogokan Tabung Haji berada dalam peti surat, bersama-sama surat lain. Satu dengan nama Abah, dan satu lagi Ummi. Macam selalu, sampul surat yang mempunyai logo TH itu yang Abah buka dahulu. Surat lain, seolah-olahnya tiada di tangan Abah. Ya Allah..... perkenankanlah permohonan hambaMu ini.....
Kandungan surat kali ini tentang Kursus Intensif Haji bagi jemaah di Pasir Mas. Tarikh yang diberikan ialah pada 2 dan 3 Ogos ini. Abah dan Ummi diletakkan dalam Kumpulan 3, mungkin telah ada 2 kumpulan yang mengikuti kursus sebegini. Teruja sekali Abah dan Ummi. Untuk kumpulan 3, dan Abah rasa untuk keseluruhan di Pasir Mas, kursus ini dibuat di Dewan Sek. Keb. Dato' Abdul hamid 2, Pasir Mas. Sekolah ini sebenarnya di laluan Abah dan Ummi setiap hari. Alhamdulillah, syukur yang tidak terhingga.
Kemudiannya, Ummi beritahu bahawa pada hari kedua kursus diadakan ujian bertulis. Macam nak menduduki peperiksaan pula. Tapi, apa pun, Abah dan Ummi berserah kepada Allah, moga dipwermudahkan olehNya. Apa yang bermain di fikiran Abah, ialah kedua-dua hari kursus tersebut merupakan hari bekerja, iaitu Ahad dan Isnin. Apa yang Abah kena lakukan? Doa Abah, dipermudahkan jua keadaan ini.
Ya Allah, perkenankanlah harapan kami ....

2 comments:

  1. amiin,
    semoga Allah permudahkan urusan abah & ummi..
    :)

    ReplyDelete
  2. Cik Hariza,
    terima kasih sudi singgah. Harapnya Cik Hariza pun dipermudahkanNya. Selamat menempuh alam baru.....

    ReplyDelete